Blog > Komentarze do wpisu

Wino dla Kobiet

Badania z Ipsos pokazują, że wiele kobiet lubi wina dobrej marki i swobodnie rozmawia na tematy związane z winem. Większość kupuje wina w ramach codziennych zakupów, jest jednak wiele pań które wolą się udać do specjalistycznego sklepu z winem bądź kupują bezpośrednio od producenta.

 Wino dla Kobiet


Dawno minęły czasy kiedy wino było domeną mężczyzn i to głównie oni spożywali ten trunek we własnym towarzystwie. Obecnie, kobiety są śmiałe jak nigdy i doceniają dobre wina. Na początku 2000 roku badania wykonane przez Onivins-Inra we Francji, wykazały, że 25% osób kupujących wino to kobiety. Badania wykonane przez Ipsos w 2008 roku, również na terenie Francji, pokazały, że coraz więcej kobiet okazuje zainteresowanie winem i ma zdanie decydujące jeśli chodzi o jego wybór. Na 1000 kobiet które wzięły udział w ankiecie internetowej, 13% twierdzi, że pije wino codziennie bądź prawie codziennie, 22% raz w tygodniu, a 20% 2-3 razy w miesiącu. 80% pań miało okazję wypić wino w ciągu ostatnich 6 miesięcy podczas spotkań towarzyskich (kolacja w restauracji, wieczór z przyjaciółmi). Natomiast 18% kobiet przyznało, że lubi się delektować winem w samotności. 

Badania Ipsos wykazały, że spożycie wina wśród kobiet wzrasta z wiekiem. Wśród pań nieustannym powodzeniem cieszą się wina o owocowym smaku i aromacie (wybiera je 89% ankietowanych), są też jednak panie, zazwyczaj starsze i zamożniejsze, dla których przyjemność stanowi wypicie kieliszka wina o szlachetniejszym dębowym aromacie. Panie poniżej 35 roku życia wolą wina słodsze, lżejsze i wykazują większe zainteresowanie winami białymi i musującymi. 

Te same badania zostały przeprowadzone w Niemczech i wykazały one, że 83% ankietowanych zakupiło wino w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Co druga pani kupuje wino co najmniej raz na miesiąc, 18% raz na tydzień bądź częściej. Tak jak i we Francji, spożycie wina wzrasta z wiekiem. Jak się okazało na częstotliwość zakupu wina ma również wpływ to czy kobieta mieszka sama czy z kimś. Kobiety w związkach kupują więcej wina niż panie singielki. Połowa pań w związkach ma zdanie decydujące jeśli chodzi o zakup wina. Tak jak to było do przewidzenia 93% zaopatruje się w głównie w supermarketach, ale zakupy w sklepach specjalistycznych i od producentów czy importerów, mają też swoje zwolenniczki (40%). Panie powyżej 35 roku życia wolą kupować wino w sklepach specjalistycznych bądź od importerów. Badania wykazały, że najlepszymi klientkami są kobiety powyżej 55 roku życia, kupują one wino regularnie i zazwyczaj są to droższe butelki dla bardziej wybrednego podniebienia. W Niemczech średnia cena zakupu butelki to 7,90 euro. 

Przy wyborze wina, kobiety zazwyczaj kierują się apelacją oraz doborem wina do konkretnej potrawy. Oczywiście, duży wpływ na wybór wina ma to czy zdobyło jakieś wyróżnienia, czy jest w promocji, wiele kobiet zasięga rad osoby sprzedającej i one również mają wpływ na decyzję o zakupie. Młodsze panie, oprócz dobrego wina, kierują się również wyglądem etykiety, która ma być ładna i zachęcająca, i często jest czynnikiem przeważającym jeśli chodzi o wybór wina. 

Panie maja coraz więcej do powiedzenia w temacie win. Nie tylko kupują wina, ale też same zajmują się produkcją wina, tak jak pani Anna Espelt która założyła własną winiarnię i wytwarza wina z lokalnych odmian Emporady (Hiszpania). Panowie, zróbcie miejsce paniom :)


Wino wyprodukowane przez Panią Espelt


wino z oferty 101win.pl
środa, 13 listopada 2013, wina-wino

Polecane wpisy